Dnes štafetu přebral čtenář diskutér Pallfy. Prý směšuji hrušky a jablka. Že nemám hledět na jeden okázale nastrčený überspeck. Musím hledat i pozadí služby a srovnat ho s našimi poměry (doma neplatíme za příchozí hovor a můžeme posílat smsky. Jo, a na technické podpoře s námi mluví automat, aby byla levnější.) To jsou ty skvělé poměry českého TRHU.
Ano. Trhu. Od nejstarších dob, kdy naši předkové platiili zvlášť utkanými plátny, se necháváme škubat.
Jestli je nabídka rakouského T-Mobile jako důkaz málo, tak se znovu nadechněte, zatněte zuby a podívejte se, co za cca. 625,- Kč nabídne místní Orange.
http://www.orange.at/Content.Node/tarife/supernet-4000/
Může snad mít někdo pocit, že Orange je pokoutní firmička, přeprodávající pod cenou cizí velkoobchodní nabídku, s centrálou na nedohledatelné adrese, dealery v zaplivaných podchodech a technickou podporou typu zavolejte si z okna?
Rozhodně ne.
Že neexistuje jediný důvod, aby byla služba v jinak srovatelném státu (pravda, mají trochu vyšší HDP - 432 miliard dolarů vs. našich 217 miliard dolarů, obojí kolem roku 2009) levnější než tady, jsem již psal.
Jsme tady prostě TRHaní. Akcionáři operátorů mlaskají blahem, tiskoví mluvčí celé trojky se předhánějí ve vysvětleních, proč je to tak správně (citované vyjádření dané osoby z českého T-Mobile v lidovkách z 5.9.2011) a já jsem jen jedním z mlčícího stáda ovcí.
Na co si vlastně stěžuju. Co chceme, to máme. Na vysoké ceny nás naučil již Telecom v čase, kdy mobil byl echt symbol bohatství. Jestliže je "komunismem zavánějící" tlačit na svobodně podnikající firmu úředně, pak jediná nátlaková akce - týden ten krám nevytáhnout z kapsy, prostě masově neprojde. Na luxus utrženého sluchátka jsme si až příliš zvykli.
PS: Už jsem vychladnul, tak abych ušetřil čas a prsty autorům věcných připomínek: Ano, máte pravdu. Ignorování služby je blbost. Tohle by pomohlo leda u předplacenek vyčerpaných až k nule, paušál bere prachy, ať člověk volá či nevolá a na neplatiče má klacek v zákonech... Protest by tak byl skutečně jen symbolický.